Emilia Edman

What to do 2015

Publicerad 2015-01-04 19:02:00 i Being all philosophical and stuff,

I år har jag många kansken i mina planer....
Mycket beror på hur mycket pengar jag lyckas spara ihop, då mening är att jag ska börja plugga i höst och jag tyvärr inte är berättigad studiemedel förrän jag klarat minst 18 hp så måste jag få ihop så jag klarar mig minst till första tenta-p.

Men en del saker ska jag hitta på iallafall:

- Självklart ska jag även i år till Göteborg Horse Show. Skulle bara kännas fel annars. I år åker jag dit tillsammans med Louise och Anna. Blev dock lite knasigt eftersom Jag och Louise har bokat med ridskolan och Anna köpt själv. Dock hade vi sådan jäkla tur att vi hittade biljetter i samma sektion, samma rad så vi hoppas att vi kan fjäska med lite människor där att hoppa ett steg så vi kan få sitta brevid varandra också.


- Ska försöka komma ut och testa någon pay and jump / pay and ride med bebis. skulle vara så sjukt kul att få tävla lite "på riktigt" igen. Vi får väl se hur det går!

 
- Börja plugga. Trött på att trampa vatten, I år ska jag ta tag i mitt liv och börja studera och utbilda mig. Efter många om och men känner jag mig säker på vad jag vill göra med mitt liv. Here we go!


Utöver dessa 3 saker så finns ju självklart Spanien och Falsterbo med på tapeten. Här är det dock pengarna som styr huruvida jag ska klara av att åka. Men tänker som så att jag kan iallafall önska mig en flygbiljett tur och retur från spanien i födelsdagspresent. Falsterbo kommer jag göra som så att jag tackar ja till att jobba och så håller jag tummarna för att det ska gå vägen. Kommer kännas tomt tror jag annars om falsterboveckan skulle passeras och jag bara sitter hemma.




Självklart ska 2015 också spenderas med mycket med mina underbara vänner. Har haft sån tur som får ha er i mitt liv!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia Maira

Hej och välkomna till min blogg! Jag som driver bloggen heter Emilia, jag är 24 år och sysselsätter mig just nu med att utbilda mig till ämneslärare på Linköpings Universitet. Målet är att bli historie- och svenskalärare för gymnasiet. Jag bor i en nyrenoverad 2a i Linköping tillsammans med min pojkvän Viktor och ragdollskatten Kira.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela