Emilia Edman

Fullt ös medvetslös

Publicerad 2014-07-02 23:15:51 i Old posts,

Lång dag idag men ändå känns det som om jag knappt hunnit med nånting... Hm..

Ridningen idag, var helt inställd på att rida på gumiflisbanan. Har varit uppehåll nästan hela dagen och så vidare MEN när jag kom till stallet så var jag på så himla bra humör, livet kändes underbart, solen sken och man skulle nästan, nästan, kunnat påstå att det började likna något sånär sommarvärme ute. Detta lede helt enkelt till att jag styrde Wicke ner mot gräsbanan istället (lite vågad måste man ju vara), har nu kunnat konstatera att det blir martingal på honom där nere i fortsättningen, va några gånger tvungen att använda staketet som nödbroms... Hrrmm... 
Bestämde mig ganska snabbt för att inte ställa för mycket krav på honom -> mycket att titta på + busig, pigg häst 
Så det blev mest bara lite jogging i alla gångarter! Men som vanligt var han ändå hur go som helst! Blir bara mer och mer kär i denna häst för varje sekund som går! 

Imorgon är första gången denna veckan som jag inte rider honom, sadface, men som tur va hinner jag med ett ridpass på fredag också innan jag sticker till Falsterbo!! 


Starting to get comfy up here! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia Maira

Hej och välkomna till min blogg! Jag som driver bloggen heter Emilia, jag är 24 år och sysselsätter mig just nu med att utbilda mig till ämneslärare på Linköpings Universitet. Målet är att bli historie- och svenskalärare för gymnasiet. Jag bor i en nyrenoverad 2a i Linköping tillsammans med min pojkvän Viktor och ragdollskatten Kira.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela