Emilia Edman

Pilotens ansvar

Publicerad 2014-12-29 22:55:42 i Hästar,

Igår red jag och Amanda ut på en härlig skrittur i skogen. Första gången jag och bebis inte har staket på fyra sidor. 
Var otroligt trevligt och mysigt ute i skogen, även om bebis tyckte att vissa saker som stenar och träd var otroligt farliga, vem vet kan ju faktiskt gömma sig ett stort skogstroll bakom någon av dem!!
 
 
Idag tänkte jag att vi lika gärna kunde forsätta på det här med uteritter så idag försökte vi oss på en tur själva, gick väl bra ungefär fram tills vi kom in i lite mer bebyggelse och bebis absolut inte tänkte gå i närheten av en livsfarlig skylt! Det hela resulterade med en ytterst irriterand och markbunden pilot. Å andra sidan berodde den markbundna delen av att ovanstående pilot glömt dra åt sadelgjorden ordentligt. Beröm till bebis däremot som stod helt still medans piloten fixade så att sadeln inte längre hängde under magen utan placerades på rätt ställe på hästen igen.
 
När piloten var korrekt placerad på bebis igen kom nästa bump in the road, nämligen en samling inplastade höbalar, när piloten väl insåg att bebis inte kommer fortsätta backa vad piloten än gör bestämde hon sätt det enda kloka att göra var att helt enkelt vända på steken och backa åt andra hållet. Supersmart trick som fungerade hur bra som helst! Resten av vägen hem var relativt smärtfritt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia Maira

Hej och välkomna till min blogg! Jag som driver bloggen heter Emilia, jag är 24 år och sysselsätter mig just nu med att utbilda mig till ämneslärare på Linköpings Universitet. Målet är att bli historie- och svenskalärare för gymnasiet. Jag bor i en nyrenoverad 2a i Linköping tillsammans med min pojkvän Viktor och ragdollskatten Kira.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela