Emilia Edman

Personen som är jag

Publicerad 2014-12-30 02:31:00 i Everyday,

Då var det ju det här med presentationer, ni vet där man ska försöka framhäva sig själv som en go' å gla' person som är värd att spendera några minuter om dagen av sitt liv för att sitta och läsa om hur underbart och fantattiskt liv den där personen bakom skärmen har. 
 
Oj, vilken lång mening, hängde ni med på den? 
 
 

Anyhow!
Emilia heter jag, tror de flesta kan ha listat ut det pga bloggadressen. Fyller 22 nu i februari och försöker väl lugna ner mig med att jag bara levt en femtedel av mitt liv än så länge....
Några ord som skulle kunna beskriva mig; hästnörd, öppenhjärtad, pratglad, pajas och så vidare. Inte den bästa på att paska tider kanske och kan emellanåt vara lite smått konservativ, men älskar min familj och skulle gå genom eld för mina vänner, det handlar om prioriteringar! 
 
 
 
Så tillbaka till det här med hästnörd, ingen egen häst just nu men har haft väldigt snälla föräldrar så har haft egna hästar i princip hela min uppväxt, allt från islandshäst till new forest och korsningsponnyer. Är först intresserad av fälttävlan men tycker hoppning och dressyr är precis lika roligt det. 
Just nu rider jag en häst som heter Dique, e. Nobel född 2009, en mysig liten kille som är ganska efter i sin utbildning. Han ska nu sättas igång efter lite julledighet och därefter är det dax för inhoppning, jag hoppas kunna komma ut på lite pay and jumps i vår. Som jag skrev innan så heter han Dique men jag kommer antagligen att referera till honom här som 'Bebis', så vet ni vem jag pratar om. 
 
 
 
Utöver honom kommer ni antagligen få träffa på mina båda katter, eller familjens är det väl egentligen, Murre och Maja. Maja på bilden.
 
 
 
Mycket mer intressant än så blir det inte. Kommer försöka variera bloggandet med allt från hästrelaterade inlägg om ex Bebis utveckling till träning vidare till shoppning som, tråkigt nog för min plånbok, är ett stort intresse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia Maira

Hej och välkomna till min blogg! Jag som driver bloggen heter Emilia, jag är 24 år och sysselsätter mig just nu med att utbilda mig till ämneslärare på Linköpings Universitet. Målet är att bli historie- och svenskalärare för gymnasiet. Jag bor i en nyrenoverad 2a i Linköping tillsammans med min pojkvän Viktor och ragdollskatten Kira.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela